Friday, January 01, 2016

Misi Untuk Jadi Mama Yang Sihat

#MisiFitForHealthyMama
#MisiLangsing50KG

Semua orang boleh. Antara nak dengan tak je. Ibu menyusu boleh menurunkan berat badan. Disarankan bermula selepas 6 bulan kerana 6 bulan pertama adalah untuk kita establishkan penyusuan susu ibu. Kita sihat kembali selepas 9 bulan mengandung dan pulih selepas melahirkan anak.

Jangan buat diet yoyo sebab senang turun. Senang juga naik. For me makan sikit tapi kerap. Makan makanan sihat. Ikut kalori yang diperlukan. InsyaAllah. Sama-sama usaha langsing balik.

Kira cukup #AfiqSyawal setahun mama mesti dah dapat berat yang dimahukan. And insyaAllah. Ibu yang sihat akan hasilkan susu yang cukup. Diet tidak bermakna susu akan kurang.

Btw....Tak kisahlah apapun pilihan cara nak diet. Zah rasa kita sebagai manusia yang baik. Yang tak nak buat dosa tak perlu kot hina kawan-kawan yang nak kurus. Jangan..jangan..tambah bila badan yang menghina tu pun sama mcm tong drum 😅😅😅.

Zah sendiri bukanlah jenis badan yang cepat nak turun berat. Masa lepas pantang hari tu mmg berat dah turun 55kg...then bila masuk kerja. Zah gatal g minum kopi 3n1. Naik berat 4kg dalam masa 2m. Memang down sangat jiwa masa tu.

So. Awal disember 2015. Zah mula balik di track yang betul. Stop 3n1. Amik ESP masa sarapan. Memang jaga makan. Makan ikut kalori. Dalam 26 hari dah turun dah 2kg. Allahuakbar. ..lega sangat..huhu zah juga amik balik set inch loss shaklee.

Nak tahu cara yang betul boleh sama-sama share ngan zah kat whatsApp. 017 413 4689. InsyaAllah kita sama-sama sihat dan fit di 2016.

No comments:

Google+ Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Send a Dozen Roses at WiddlyTinks.com
Web Analytics