Friday, October 10, 2014

Entry 66 : 90 ------> Kurus, Muda, Bergetah!

Ok korang - hari ni nak cerita pasal Mak Shaklee Zah yang super dupper cute!
Zah memang aim dia je.
rasa gemuk je - tengok gambar dia -terus semangat nak kurus datang.
rasa nak makan banyak je.
tengok gambar dia dan tanya diri balik.
hang nak gemuk balik ke zah...
hahahha
zah anak tiga,
dia anak empat
tp dia gebu bergetah.
tak nakla zah macam makcik-makcik.
ok meh baca cerita dia ya.
 
 
{MM SHAKLEE EFFECT}
 
Low self esteem
Nak bergambar tapi badan kembang mcm badak
Paling tak tahan sebab peha melecet terus...

Dlm handbag mesti ada bedak powder tu.
Jalan banyak kat sekolah ---> peluh2 ---> jalan lagi ---> melecet teruk ----> sapu bedak
supaya licin sikit nak berjalan.
 
Dulu sblm kawin berat 42kg..
Kesedaran pasal kesihatan kurang.
Bila gemuk aku salahkan mengandung..beranak..padahal aku yg salah.. terlalu banyak alasan. Terkurung dalam alasan ciptaan sendiri.
Normal masyarakat.. bila kawen mengadung beranak tubuh akan naik.. so aku pun follow aje la.. ape ke bodoh la sgt.. padahal org lain blh je slim elok pas beranak..
Puii utk diri sendiri. .
 
Memang aku jenis nak beli something yg nak masuk dlm badan..aku akan kaji habis2.. tya sana sini.. mujur herny sudi layan aku.. jadi aku dah terdesak nak kurus ni.. dan aku memang amik set kurus dengan konsisten. Berbulan aku amik dan aku tau set ni mesti akan bagi kesan punya. Kalo jenis malas nak bergerak... mengunyah je.. amik la set kurus byk2 mana pun x kurus jugak. Start dari situ sendiri gugel dan belajar pasal kalori..bakar kalori..kaitan lemak dan berat badan.. kaitan otot dan pembakaran kalori..tentang metabolisma. .everything pasal nak turunkan berat badan..aku baca satu persatu.. bila dah try dah berkesan.. aku turun berat sikit demi sikit.. sampai la sekarang masih tgh turunkan lagi..jgn tanya kenapa dah kurus masih nak turunkan berat?
 
Ko yg tya tu..pi turun kan berat dulu.. I have my own reason.
Tu shaklee effect yg paling ketara dalam diri aku..aku turun 21kg. Selama setahun.
Aku pegang satu je. Jgn putus asa...alang2 buat..biar sampai kurus.
So bila dah kurus..berat dah susut..nampak la muda.. see the connection? Bonus demi bonus yg kita dapat kalau kita jaga kesihatan kita.. jgn takut utk mulakan program buang lemak dan buang berat badan korang.
 
Tu nombor 1.. nombor 2.. aku dah terjebak dengan shaklee..
alang2 biar aku kaya dengan shaklee..
Dah ada jalan terbentang luas. .
Ikut aje la..tukang guide dah ada..apa susah..
buat sesuatu biar berfaedah..fb bukan tpt utk aku shopping semata3.. t
pt aku buat duit.. dr buka fb 'kosong'.. At least..biar 'berisi'...
aku tengah berusaha kaya dengan shaklee..
dan aku juga tengah mengkayakan downline2 aku juga..
 
Korang boleh dapat apa korang nak..
asalkan korang berusaha..
darinsegu kesihatan..dari segi ekonomi..
dari segi time freedom..financial freedom..semua shaklee bagi..
 
Korang hanya perlu stop bagi alasan..
dan xperlu cipta alasan lagi..cukup dengan alasan yang ada..
Aku dah rasa shaklee effect pada diri aku..
Aku akan sebarkan lebih banyak shaklee effect pada lebih ramai orang..sebab semua orang berhak merasakannya..
Tq mami..tq adik beradikku yg lain..
Tq anak2 cucu INSPIRASI...
 Korang shaklee effect pada ukhuwah yg Allah berikan..
 moga kekal sampai bila2..
 



 
so korang!
kalau nak ubah 360 dalam hidup
kena cari Zah
sebab Zah pun dah ubah 360  tau hidup
 
apa zah ubah?
 
entry esok ehh :)

No comments:

Google+ Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Send a Dozen Roses at WiddlyTinks.com
Web Analytics