Thursday, September 11, 2014

Entry 57 : 90 ~ Kekal cergas rahsia susu cukup

Ramai ibu gusar anak tak cukup susu.
Ramai ibu risau bila anak asyikla mengempeng dr jam 12 malam sampai 6 pagi.
Bangun sejam sekali.
Pastu bila perah susu.
Susu mcm tak banyak je.
 
Ok hari ni nak kongsi pasal perkara ni.
Jangan risau dengan perkataan BANYAK.
Perkataan tu la yang buat korang rasa tertekan dan mula ragu~ragu dengan keupayaan diri.
InsyaAllah. Selagi ibu memerah di pejabat dan menyusukan anak tanpa jadual.
Susu anak kita akan cukup mengikut umur anak itu.
6 bulan pertama adalah fasa paling penting untuk ibu establish susu ibu.
 
Jaga kesihatan.
Jaga emosi
Jaga dalaman ibu.
Makanlah sewajarnya
Makanlah seadanya
Rahsianya sederhana
 
Memang takde makanan yg dunia akan boost susu korang tanpa usaha menyusukan anak betul2 serta memerah di pejabat paling minimum 3 kali sehari.
Bab kekal cergas antara perkara yang ibu kena ambil kira.
Sebab ibu bukan sekadar seorang ibu dan milik bayi sahaja.
 Ibu yakni isteri dan hamba Allah punya banyak tanggungjawab.
 
Nak masak untuk suami.
Nak kemas rumah.
Nak layan anak.
Nak ajar anak buat kerja rumah.
Nak lipat kain.
Nak cuci baju.
 
Kalau takde tenaga dan penat.
Memang akan effect susu.
Zah cakap based pengalaman lepas.
Mcm zah kalau susu tak effect pun.
Diri zah yang effect.
 Siap pitam kat office.
 Sering jatuh sakit dan tidak bermotivasi.
 
Atas inisiatif itu.
 Kini zah memang dah transformasi diri.
 Alhamdulillah.
Suka dengan badan sekarang.
Lebih sihat.
Lebih bertenaga.
Lebih yakin diri.
Hati senang. Susu sentiasa cukup.
 
Zah memang amal Set Kesihatan Optimum
Iaitu Esp, Vitalea, Vitamin C dan B Complex.
Alhamdulillah..memang banyak perubahan ketara pd diri.
Ini pilihan zah.
Mohon respect ye.
 
Salam sayang.
Izzah
0194142469
 

No comments:

Google+ Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Send a Dozen Roses at WiddlyTinks.com
Web Analytics