Tuesday, April 23, 2013

Tandem Nursing : Membina keyakinan anak



Zah masih menyusukan Aqilah Irdina :
 bulan ni dia dah masuk 2 Tahun 5 bulan..
apa rasa menyusukan todler adalah rasa yang sangat tenang

menyusukan anak yang besar bukanlah satu tuntutan
mahupun kewajipan yang mesti untuk setiap ibu
Zah hanya mahukan bonding yakini ikatan yang
 tidak terputus secara paksaan.

Aqilahpun adakalanya menyusu macam baby terutama bila dia
 tengok bonda tengah relaks,
bila dia tengok amani adik dia dah tido kat sebelah...
dia mai masuk bilik..
dengan suara halus panggil mama..
mama buat apa tu...
pastu mulala gesel-gesel kata nak susu mama
susu mama sedap :p

moh layan video keek aqilah kata susu mama sedap.

http://www.keek.com/!eeTGbab


Aqilah dapat adik masa dia ngam-ngam 2 tahun
untuk elakkan dia rasa diketepikan
rasa tak dipeduli
zah akur untuk susukan dia kembali.

pernah satu masa tu
zah dan suami sangat stress
bila aqilah buat perangai
memangis tak tau punca
merajuk
hambur barang
main bedak
huhhuhu makan nak bersuap 
dia macam nak perhatian je
tp sekarang,
lepas penyusuan diteruskan kembali
walaupun tak seaktif dulu
Aqilah Irdina dah stabil
dah jadi budak baik yang menenangkan jiwa :)
Alhamdulillah..

anda bagaimana?
ada cerita tandem nursing?
kongsikan dengan saya ya.

salam kasih,
izzah

No comments:

Google+ Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Send a Dozen Roses at WiddlyTinks.com
Web Analytics