Friday, April 12, 2013

Review : Minyak Kayu Putih

Qaireen Amani kan demam last month...
dahlah demam..selsema dan batuk yang kesian tu..
sedih betul dengar dia bernafas...
nak bg ubat untuk budak macam usia dia mmg takde
tak elok dan merbahayakan anak-anak ni.

jadi selain guna kaedah seperti di blog ni - Blog Shehan Ismail
Zah cuba juga ikhtiar guna minyak kayu putih ni..


Alhamdulillah, budak debam beransur pulih..
minyak ni juga bantu untuk melegakan batuk dia  juga..
zah akan mandikan amani dengan ayaq suam, 
pastu steamkan amani dengan wap air panas
tepuk kat belakang amani.
last sekali boh minyak dia..
baby yang batuk berkahak sangat bagus bila muntah dan keluarkan kahak
tp kalau tak muntah dia akan buang kot najis
zah memang perasan najis amani berlendir sikit.


harapan bonda, amani tak demam lagi lepas ni
zah kalau demam ok..boleh bantu nak sejukkan dari luar
guna sponge ke mandikan ke
tp kalau batuk kahak dari dalam ni..
payah sikit
ingat tau, ubat untuk baby yg seusia ini sangatlah tidak bagus
boleh buat baby koma.
zah ada kawan yang terkena tu yg sangat berhati-hati bila benda ni jadi kat amani.

kesimpulannya, dengan izin Allah...minyak ni boleh bantu melegakan batuk berkahak anak
sapukan sikit kat satu badan, peha dan tapak kaki...
pakaikan anak stokin, insyaAllah..
jangan tak tahu,
even ni anak ketiga
1st time lalui anak batuk berkahak.
abang n kakak diasetakat demam dan selsema je :)

Nota bonda : sekarang banyak ibu yang membaca mengenai kesihatan anak. Zah tengah study pasal vaksin. Harapnya apa yang kita buat akan dipermudahkan. Anda, cari ilmu demi anak-anak ya!

oh ye zah beli minyak ni kat watson : RM6.00++ tak mahal sangat.

salam kasih,
izzah.

No comments:

Google+ Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Send a Dozen Roses at WiddlyTinks.com
Web Analytics