Thursday, November 01, 2012

Anak dua + satu yang bakal lahir


Alhamdulillah, di usia 29 tahun zah dah ada 2 orang anak comel dan insyaAllah bakal menerima seorang lagi bila-bila masa dari sekarang :)
Menjadi seorang ibu yang bekerja kadangkala buat zah menangis juga.

Betul.
Bukan nangis sebab kena marah ngan bos aka hubby.
Tapi nangis bila tengok anak tidur,
masa yang tak cukup nak bermain ngan depa.
rasanya sehari tu ada dalam 2 jam je..
anak-anak pula jenis tido awal...
lagilah takde masa
paling sedih time anak sakit...Allah...rasa sangat bersalah,
sebab tak jadi ibu yang baik
boleh jaga depa siang malam..


Alhamdulillah,
anak-anak Zah jenis yang baik..syukur sangat sebab masa makan, makan bersungguh, ajak masuk bilik tidur..or lepak-lepak atas katil...
ok je dua beradik ni...so far, takde lagi berjaga malam sebab nak main..
alhamdulillah.

Selalunya, bila zah tak larat, 
rehat dalam bilik...depa ni jarang mai kacau..
ayah depalah yang layan..makan minum tukar cd anak-anak
alhamdulillah,

lagi beberapa hari dan minggu sahaja 
zah akan tambah seorang lagi anak yang comel :p
bau baby harum semerbak pula rumah kecil kami tu..
oh mcmanalah gayanya ye..
Kak Ngah Irdina  - yang masih menyusu tu pun zah tak tau penerimaan dia camne..
emm...apapun doa zah..
semuanya baik-baik sahaja..
insyaAllah..

Abang Long Akmal - walau dah nak masuk 4 tahun, kekadang mai gak bawah ketiak bonda..minta peluk dan tepuk..huhuhu...zah dah ajar dia tido sendiri, 
tp baru ni sebab tak selesa ngan posisi tidur, zah pindahkan dia tidur ngan ayah..mula-mula tu tanya juga nape mama tidur katil akmal...huhuhu nak wat  camner akmal...mama dah tak selesa sangat2 sekarang ni...

apapun anak-anak ni memang rezeki..
alhamdulillah, berita pagi td kata ada lagi pelarasan gaji...
seronok sungguh...:p

1 comment:

~aYu~ said...

sama la umur kita. anak pun dua tp yg ketiga tu belum lagi.. seronokkan time bersama anak-anak ni.

Google+ Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Send a Dozen Roses at WiddlyTinks.com
Web Analytics