Friday, September 14, 2012

Suka 'SHOW OFF' @ suka menunjuk

Ada ye ayat tu?
Entahla...kekadang pembaca ni susah nak dijangka penerimaan mereka.
Macam kita juga, bukan semua orang boleh dipuaskan hatinya.
Setiap orangkan berbeza.

Agak tak suka, 
Tak perlula baca blog, status FB ke...tengok gambar kat instagram tu ke..

kalau orang tu semua buat tak boleh
kalau dia buat boleh pulak.
mentaliti je..
jenis tak boleh terima kelebihan orang lain.

Zah pernah komen kat satu FB tu.
Jangan anggap gambar raya sebuah keluarga tu seperti mereka menunjukkan kebahagian mereka.
Jangan negatif dengan orang.
Cuba positif dan berdoa satu hari kita juga seperti mereka.

Macam kes susu banyak, tunjuk gambar je kata kita Riak.
Kita sape nak tentukan orang tu riak?

Nak sihat, selain jaga makanan.
Otak, fizikal dan mentalpun kena jaga juga.
Agak tak suka jauhi mereka.
Usahlah mengata itu ini.
Peringatan untuk diri Zah :p
Kalau terasa sila semak diri sendiri...Sorry ehh



4 comments:

F a i z a h ' s said...

Ada jgk ek org fikir letak gmba raya family ckp nk show off konon2 bahagia?ya allah! smpai mcm tuh dia fikir ye?apa la yg ada dlm hati n otak dia tuh agaknya...terkejut sgt bila baca ada org bleh terfikir smpai mcm tuh...pasai stok ebm tuh pnh gak dgr n terbaca post kat group KIM... ada org rasa bila tgk stok ibu2 yg beribu2 oz tuh dia terkesan smpai susu dia merudum... apala pnya singkat pemikiran... xpositif langsung... asik negatif ja mcm mana susu nk masyuk btol x? harap2 kita dilingungi dari pe'el negatif mcm tuh...mintak dijauhkan...

~najwa~ said...

saya memang betul-betul tak paham dgn org yang berfikiran macam tu...
pelik,
tapi memang ada pun....

rasanya,kalau dalam diri tu sendiri negatif,apa saje org buat pun,dia tetap tafsir secara negatif...
aisehh..

Natasya Ishak said...

Sebenarnya bila dah ada PHD dlm hati tuh..mmg takleh tgk ape pun..semua negatif..

Natasya Ishak said...

Sebenarnya bila dah ada PHD dlm hati tuh..mmg takleh tgk ape pun..semua negatif..

Google+ Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Send a Dozen Roses at WiddlyTinks.com
Web Analytics