Kawan-kawan saya

Thursday, April 12, 2012

Testimoni : Mesin Jahit Tepi Jenama Brother 3034D

Alhamdulillah, zah berpeluang guna mesin jahit tepi ni last weekend.
so bagi begginer yang nak beli mesin jahit tepi sendiri 
zah sangat sarankannya.

Harga : RM1299.00
Boleh pakai 4 benang, tapi kalau untuk jahit tepi biasa cukup 3 benang je pun.
Zah guna 2 benang halus, 1 benang yang tebal sikit.
user friendly mesin jahit tepi ni
bagi zah yang tak beli kat kedai
boleh pasang benang sekadar tengok manual sudah cukup bagus..huhu

Mesin Jahit Tepi 
Overlock Machine 3034D Jenama Brother


kalau buka kotak rupa dalam dia macam ni

bila dah keluarkan nilah yang ada

dia bagi tapak dan beberapa alat lain,
mesin ni boleh jahit halus dan kasar


rupa sebenar mesin anak dara zah :)
ringan dan portable
senang nak angkat

Zah tak amik masa lama nak setting benang
so inilah hasilnya jahit tepi kain

hasil lagi.

lagi

dan lagi.

zah juga cuba jahit yang ada bulat
pun comel je jahitan dia..
 kesimpulan: sebagai pengguna zah sangat berpuas hati :)

15 comments:

oren said...

bagus entry nih..akak punya turn bulan 9..ehehe....slmt menjahit lagi...

izzah azfar said...

kak oren :)

cuma dia takle selaju yg industry, untuk kita yg jahit biasa2 ok dah...

Hayatie said...

Zah, zah bukan ada mesin jahit tepi singer ke dulu?

izzah azfar said...

kak yatie : baru nak beli yg singer...sekali teramik yang ni..hehehe

Norhadijah Jamaludin said...

Ini untuk jahit tepi je ke? Jahit biase nk cantum kain x leh ye?

izzah azfar said...

yup untuk jahit tepi sahaja

kalau nak jahit baju boleh pakai jenis NV50 - jenama brother juga

Pah Dayah Shahabudin said...

terima kasih kak. semalam saya ada tengok mesin ni kat kedai. memang senang ke? sebab saya baru tengah belajar menjahit. hihihi.

izzah azfar said...

pah dayah, so far akak suka mesin ni..bolehlah cuma bila jahit tebal tu kena tukar jarum besar sikit kot..

Lien Aris said...

salam dear..
terbace pasal entry ni.. kita pun beli mesin ni...cume nak tanya..u tau tak apa seting terbaik untuk dapat jahit tepi halus yg kemas dan cantik mcm tepi tudung kain shiffon mcm fareeda tu..

do care to sms me 0143262127 tq

June Jupri said...

nak tanya...beli mana dapat harga 1299 yer....

June Jupri said...

beli mana yer dpt harga tu....

Ross... said...

boleh jahit tepi halus dan kasar ke?kalau ada nk bli jugak la

Anonymous said...

salam..nk tny, mesin ni blh jahit tepi halus utk shawl tu ke?

khalila ishak said...

assalam. kak, mesin ni kalau jahit tepi halus elok x jahitannye?

KAIN COTTON said...

Salam... nak tya laa jahitan yg 1st sekali tu u pakai num apa erk..kemas.. i try2 byk kali klu nk dptkan jahitan tu tp longgar

Google+ Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Send a Dozen Roses at WiddlyTinks.com
Web Analytics