Kawan-kawan saya

Monday, March 01, 2010

Soalan ; Breast Pump apa yang elok ye nak guna?

Jawapan: Dibawah merupakan Breast pump yang zah dah guna dan masih guna sepanjang setahun mengepam susu untuk anakanda tercinta...

Breast Pump – elektrik (spectra 3)












Masa zah beli…pump spectra 3 ni harga RM 380 tak termasuk aksesori yang lain tau…zah bg 10 bintang utk pump ni…sgt bagus untuk penghasilan stok susu..





Breast Pump – manual (Avent)






 harga RM270.00 (masa ni promosi..kalau tak harga dalam 300++





Pump ni berguna kalau kita nak buat jalan…sebab manual..dan sgt berguna kalau pump elektrik kita rosak atau hantar servis….










Breastpump – pakai bateri mcm handset kita…kena cas 2 ke 3 hari sekali bergantung penggunaan..(medela Freestyle)
 
 









Harga agak mahal RM1700.00…pun bagus jugak…cuma kalau anda sudah pakai spectra..pakai FS akan anda rasa kelainannyer....huhhuhu











Ni gambar stok susu yang zah simpan hasil gunakan ketiga-tiga pump di atas..mungkin boleh jadi semangat untuk menyusukan anak dengan susu badan sekurang-kurangnya 6 bulan pertama nanti..
 
  
  







Kalau berminat…dan perlukan lagi maklumat…boleh je ty zah terus kat no 019-4142469 @ izzahazfar@gmail.com dan blog zah www.izzahazfar.blogspot.com untuk maklumat lanjut.

* ini adalah jawapan saya selepas seorang lagi kawan terbuka hati untuk menyusukankan anaknyer....alhamdulillah...terbuka lagi hati seorang ibu untuk memberi yang terbaik kepada anak mereka..




*zah akan menghadiri kursusini hujung minggu ini..












 semoga semuanya berjalan lancar...niat nak membantu dipermudahkan Allah hendaknya..

11 comments:

Afne said...

wawaahhh izzah nk naik pangkat LC kah? bravo my fren. nnti blh la bantu ibu2 bf mcm afne hehe

izzahazfar said...

afne...malu la pulak...belum lagi jadi LC kot...hanya timba ilmu utk bantu diri sendiri dan ibu2 lain...insyaallah selagi mampu..

lia said...

s3 tetap d hati ;p

wahhhh lg sorg LC akan lahir... semoga d beri kemudahan utk jadi LC yg terbaik... amin...

izzahazfar said...

kak lia - s3 tetap dihati ku jua....

jgn la camtu kak...saya p belajar je...

ezan said...

wah bagus ada gak kwn LC. ezan ada banyak nk mintak nasihat ni.. hehehee...tahniah zah.

alyyani said...

tq zah for the info. akak ingat nk beli avent tuh. manual je. ok kan?

izzahazfar said...

kak alyani..zah lebih sarankan Spectra 3...sebab double pumping lebih baik utk penghasilan susu yg byk..

Dayah said...

Zah...nanti kita jumpa..dok cari sapa lagi yg p sbb Rozy tak leh p..Zah kalau nak carpool dgn dayah pun buleh jugak..dok kat BM kan..dayah kat JLn Bru ni..

nanti email kalau nak ikut.. noorhidayah.mi@gmail.com

Sayang.Ibu said...

congrats zah.. nak melangkah setapak ke hdpn lg ye..bestt nyaaa

izzahazfar said...

kak dayah:car pool yek....jimat sikit...hehehe

izzahazfar said...

kak intan:doakan saya tau!

Google+ Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Send a Dozen Roses at WiddlyTinks.com
Web Analytics